Prihlasovanie a registrácia
Doručovanie a odosielanie pošty
Ostatné
Prihlasovanie a registrácia
Obnovenie zabudnutého hesla
Krok 1
Nemožnosť prihlásenia sa heslom môže byť zapríčinená aj uloženými Cookies. V nastaveniach pre váš internetový prehliadač zmažte súbory cookies a temporaly Internet files.
Krok 2
Skontrolujte si, či nemáte na svojej klávesnici zapnutý Caps Lock, ak vaše heslo pozostáva z písmen, alebo NumLock, ak heslo obsahuje aj číslice.
Ak sa vo vašom hesle vyskytuje "y" alebo "z", skontrolujte si, akú máte klávesnicu (anglickú alebo slovenskú) a či pri písaní nedochádza k zámene týchto dvoch písmen.
Krok 3
V prípade pretrvávajúcich problémov s prihlásením, postupujte takto:
Používatelia e-mailu Centrum.sk
Navštívte stránku heslo.centrum.sk, kde si po správnom zodpovedaní kontrolnej otázky môžete nastaviť nové prístupové heslo.
Používatelia e-mailu Pobox.sk
Navštívte stránku pheslo.centrum.sk, kde si po správnom zodpovedaní kontrolnej otázky môžete nastaviť nové prístupové heslo.
Používatelia e-mailu Atlas.sk
Navštívte stránku heslo.atlas.sk, kde si po správnom zodpovedaní kontrolnej otázky môžete nastaviť nové prístupové heslo.
Zmena hesla a kontrolnej otázky, alternatívneho e-mailu a telefónneho čísla
Heslo sa mení po prihlásení sa do schránky napravo hore v "Nastaveniach" - záložka "Moja schránka" - záložka "Zmeniť heslo" - a následne kliknite na "Nastavenia".
Do políčka e-mail napíšte svoje prihlasovacie meno a do políčka heslo napíšte svoje heslo, ktoré ste si zvolili pri registrácii. Príklad: máte e-mail v tvare [email protected], do políčka e-mail napíšte len "xyz" (bez úvodzoviek).
Prihlásiť sa do svojej e-mailovej schránky môžete tu: centrum.sk / pobox.sk / atlas.sk.
Problémy s prihlásením sa do e-mailu na domovských stránkach Centrum.sk, Pobox.sk a Atlas.sk
Od mája 2020 majú domovské stránky Centrum.sk, Pobox.sk a Atlas.sk nový dizajn, ktorý sme vytvárali aj v spolupráci s našimi užívateľmi - na základe ich požiadaviek. Pri tvorbe webu sme použili najnovšie technológie. Vďaka nim je webová stránka rýchlejšia a jednoduchšia pre používanie. Využitie najmodernejších technológií však môže spôsobiť, že sa na starších operačných systémoch (napr.: Windows XP) so starými verziami internetových prehliadačov nebudete vedieť prihlásiť do mailu z domovskej stránky. Postupujte preto nasledovne:
Krok 1 - skontrolujte verziu svojho internetového prehliadača a aktualizujte ju
Podporované verzie internetových prehliadačov:
- Mozzila Firefox (verzia 64, 65 a vyššia)
- Google Chrome ( verzia 69, 70 a vyššia)
- Opera (verzia 56, 57 a vyššia)
- Safari (12.1, 13 a vyššia)
- Edge (18, 79b a vyššia)
Nepodporované verzie internetových prehliadačov:
- Internet Explorer (všetky verzie)
- Mozzila Firefox (verzia 63 a nižšie)
- Google Chrome ( verzia 68 a nižšie)
- Opera (verzia 55 a nižšie)
- Safari (12.0 a nižšie)
- Edge (Insider preview)
Krok 2 - povoľte/zapnite si na internetovom prehliadači JavaScript
Pre prihlásenie sa na domovských stránkach Centrum.sk, Pobox.sk a Atlas.sk je potrebné mať povolený JavaScript. Jeho aktiváciu si môžete pozrieť podrobnejšie v sekcii JavaScript.
Krok 3 - ak nepomohli Krok 1 a ani Krok 2, skúste priame prihlásenie
Ak máte stále problémy s prihlásením sa z domovských stránok Centrum.sk, Pobox.sk a Atlas.sk, skúste zadať svoje meno a heslo na nasledovných odkazoch
- Centrum.sk - https://user.centrum.sk
- Pobox.sk - https://puser.centrum.sk
- Atlas.sk - https://user.centrum.sk
Krok 4 - ak sa vám stále nedarí prihlásiť, skúste nás kontaktovať
Prostredníctvom Kontaktného formulára môžete kontaktovať oddelenie technickej podpory, ktoré sa pokúsi váš problém vyriešiť.
Návod na aktualizácie prehliadačov na PC/Mac Návod na aktualizácie prehliadačov v mobiloch a tabletoch so systémom Android a iOS
Ak ste sa pokúsili prihlásiť do svojej emailovej schránky a namiesto toho ste boli presmerovaní na stránku na vykonanie zmeny hesla, bola vaša schránka uzamknutá do núdzového režimu.
Prečo bola moja schránka uzamknutá?
Neustále monitorujeme naše emailové služby a snažíme sa zaistiť, aby boli vaše dáta v bezpečí. Často sa však stáva, že nejaký útočník získa vaše heslo (o tom, ako môže byť vaše heslo kompromitované, viď nižšie) a do schránky sa vám prihlási. Takýto útočník má potom prístup ku všetkým vašim správam a jeho aktivity sú veľmi nebezpečné. Ak máme podozrenie, že bolo heslo k vašej schránke kompromitované, urýchlene zakážeme prihlasovanie POP3 a IMAP z cudzích krajín; zakážeme prihlasovanie cez mobilnú verziu prehliadača; povinne necháme užívateľa zadať nové heslo.
Ako sa dostanem z núdzového režimu?
Na odomknutie schránky z núdzového režimu je potrebné prihlásiť sa pomocou klasického internetového prehliadača do svojej schránky (teda na internete). Tu budete vyzvaní na zadanie aktuálneho (súčasného) a následne nového hesla. Nové a pôvodné heslo sa nesmie zhodovať. Nové heslo musí byť navyše nikdy nepoužité, teda úplne unikátne. Náhľad nájdete nižšie.
Ako mohlo byť moje heslo odhalené?
Pre e-mail používajte iné heslo ako máte pre ostatné služby. Bezpečnosť Vašej emailovej schránky je limitovaná silou Vášho hesla. Akonáhle sa zaregistrujete do akejkoľvek služby Vašim e-mailom a zadáte rovnaké heslo, výrazne zvyšujete riziko jeho skompromitovania. Nemôžeme ručiť za bezpečnosť cudzích služieb. Akonáhle bude heslo ukradnuté na akejkoľvek službe, kde ste sa zaregistrovali s rovnakým heslom, je automaticky kompromitované aj heslo k vašej schránke.
Opakované uzamknutie schránky
Pokiaľ ste si zmenili heslo, a napriek tomu bola vaša schránka opäť uzamknutá, môže to znamenať, že miesto, odkiaľ heslo zadávate, je niekým sledované.
Zaregistrovať si novú E-mailovú schránku môžete na nasledujúcich doménach: centrum.sk / pobox.sk / atlas.sk.
V prípade, ak registrujete schránku zo zahraničia a zobrazuje sa chybová správa, kontaktujte nás na nižšie uvedenom e-maile alebo prostredníctvom kontaktného formulára. Uveďte o aký tvar schránky meno@doména.sk máte záujem
Ak sa vám nedarí prihlásiť do svojej e-mailovej schránky, odporúčame vám v prvom kroku vymazať cookies a dočasné súbory internetu. Otvorte si nastavenia svojho prehliadača (Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Internet Explorer, atď.) a nájdite v nich lištu s nastaveniami súkromia a v nej súbory cookies. Tu si viete prezrieť, aké súbory cookies vo svojom zariadení máte, môžete ich manuálne alebo hromadne vymazať.
Cookies sú malé textové súbory, ktoré sa uložia do počítača alebo mobilného zariadenia pri návšteve internetovej stránky. Súbory sa ukladajú do priečinku vo vašom prehliadači, obsahujú názov webovej stránky, z ktorej pochádzajú, platnosť a nejaký obsah (zväčša čísla a písmená). Pri nasledujúcej návšteve tejto istej stránky prehliadač pošle informácie, ktoré sú uložené v súboroch cookies naspäť na stránku, ktorá súbory pôvodne vytvorila.
Doručovanie a odosielanie pošty
Neustále pracujeme na zvyšovaní bezpečnosti vašej e-mailovej schránky Centrum/Pobox/Atlas, preto sme sa rozhodli k 16. 3. 2021 ukončiť podporu zastaralých bezpečnostných protokolov TLS 1.0 a TLS 1.1. Váš e-mailový klient, ktorý pre prístup do svojej e-mailovej schránky využívate bohužiaľ tieto staršie verzie TLS stále používa.
Je pravdepodobné, že po prechode na bezpečnejšiu verziu prestane váš účet sťahovať či prijímať poštu z našich serverov. Chceli by sme preto predísť prípadným problémom.
Aké sú možnosti?
Je to jednoduché. Stačí, ak si aktualizujete svojho e-mailového klienta, ktorý podporuje štandardy šifrovania TLS 1.2 a TLS 1.3. Sú to najnovšie verzie Microsoft Outlook či Mozilla Thunderbird.
Čo ak nie je možné poštového klienta aktualizovať?
Ak z nejakých technických dôvodov, ako je napríklad zastaralý operačný systém (Windows Vista a starší alebo Windows 7 bez aktualizácií s podporou TLS 1.2), nemôžete aktualizovať alebo inštalovať novšie verzie poštových klientov, môžete pre prístup k vášmu e-mailovému účtu využiť webové rozhranie a teda štandardné prihlásenie cez prehliadač na stránkach Centrum/Pobox/Atlas.
Pre správnu funkčnosť vašej e-mailovej schránky v prehliadači je potrebné mať povolený Java Script. To, ako ho povolíte, nájdete v našom manuále.
Z technických príčin a taktiež aj z dôvodu zamedzenia rozširovania nevyžiadaných správ sú vo všetkých e-mailových schránkach na našich serveroch nasledujúce obmedzenia.
Počet príjemcov jednej e-mailovej správy je obmedzený počtom 20 pre každú z možností: komu, kópia, skrytá kópia. Spolu je to teda 60 adresátov, adresy je potrebné oddeľovať čiarkou.
Maximálny počet filtrov, ktoré je možné nastaviť v e-mailovej schránke je 200. (Je to súčet filtrov pre filtrovanie adries, blokovanie pošty, nastavenie výnimiek.)
Maximálny počet presmerovaní pomocou filtrov je 6. Ak si teda nemôžete vytvoriť žiaden ďalší filter, je pravdepodobné, že ste tieto limity už vyčerpali.
1. Pošlete SMS v tvare "NOTIFIKACIA cislo" na telefonne číslo 7036.
Text SMS posielajte bez úvodzoviek a v telefónnom čísle neuvádzajte medzinárodnú predvoľbu (napr. NOTIFIKACIA 0903123456).
2. Získate aktivačný kód.
Na základe tejto SMS bude vygenerovaný aktivačný kód služby a bude zdarma zaslaný na telefónne číslo uvedené v aktivačnej SMS. Aktivačný kód je platný do konca nasledujúceho dňa po dni kedy bol vygenerovaný. Odosielateľ aktivačnej SMS dostane oznam o zaslaní aktivačného kódu. Cena prijatia tejto SMS(oznam o zaslaní aktivačného kódu) je 0,20 EUR s DPH.
3. Vyplníte formulár na aktiváciu SMS notifikácie.
Po prijatí aktivačného kódu vyplníte formulár uvedený na tejto stránke a tým si aktivujete SMS notifikáciu.
Po aktivácii si môžete v Pokročilých filtroch nastaviť SMS notifikáciu.
Vo filtroch si môžete okrem iného nastaviť aby vám SMS notifikácie chodili len pre určité e-maily, len v určitom čase a len z určitých e-mailových adries. Môžete si vybrať či sa vám má zasielať len upozornenie (Obsahuje polia Od, Komu a Predmet) alebo sa vám pošle aj začiatok správy.
Z notifikačných SMS sú odstraňované znaky z hornej polovice ASCII tabuľky (128-255 - ide o diakritiku).
Cena jednej notifikačnej SMS je 0,20 EUR s DPH.
Spam je nevyžiadaná pošta, ktorá je hromadne rozosielaná robotmi z väčšinou neexistujúcich adries. Ide o rôzne komerčné ponuky, výnimkou nie sú ani vírusy a podvodné nástroje na získanie osobných údajov alebo čísla kreditných kariet.
Ak vám spamy prichádzajú do doručenej pošty, tak ich presuňte do spamového koša a tým pádom, vám ďalší spam od toho istého odosielateľa padne rovno do koša. Platí to aj naopak, ak vám do spamového koša padajú e-maily, ktoré potrebujete, tak ich presuňte do doručenej pošty a ďalší e-mail od toho istého odosielateľa vám už príde do doručenej pošty.
Prečo mi je Spam zasielaný?
Spam býva veľmi často prirovnávaný k reklamným letákom, ktoré každý z nás denne dostáva do svojej poštovej schránky. Tieto letáky sú distribuované neadresne: sú vhodené do vašej schránky, i keď na nich nie je vaša adresa. Pokiaľ by ste si napríklad vo svojom dome pridali ďalšiu poštovú schránku, dostanete ich automaticky i do nej. Reklamné letáky bývajú zriedka podvodné, spravidla za nimi stoja veľké renomované firmy či koncerny (Hypermarkety ap.). Naproti tomu e-mailový Spam je zasielaný na vašu konkrétnu adresu a inzeruje podvodný tovar, služby či firmy. Prípadne zneužíva dobré meno známych firiem či produktov.
Ako zistili na moju adresu?
Aby vám mohol byť zaslaný spam, musel spamer získať vašu adresu. Na získavanie adries sa používajú počítačové roboty, ktoré prehľadávajú internetové stránky a zhromažďujú e-mailové adresy (diskusné fóra, inzeráty, zoznamky ap.). Ďalej sú získavané pomocou počítačových vírusov z počítačov užívateľov internetu. Vaša adresa sa môže veľmi ľahko dostať k pomerne veľkému množstvu užívateľov pomocou tzv. reťazových správ (spravidla zábavné obrázky alebo rôzne hry a varovania, ktoré si užívatelia medzi sebou posielajú e-mailom). Tieto správy sú spravidla rozosielané veľkému množstvu adresátov a tí ich posielajú ďalej. Každá taká správa je po krátkom čase už "obsiahla databáza" e-mailových adries priateľov priateľov vašich priateľov. Následne stačí, aby jeden z adresátov mal zavírený počítač a vaša adresa môže byť zneužitá. Poslednou možnosťou je registrácia do nedôveryhodnej služby na internete.
AntiSpam je systém analyzujúci vašu prichádzajúcu poštu a snažiaci sa odhaliť, či niektorý z e-mailov v schránke nie je spam. V prípade, že máte aktivovaný antispam, automaticky premiestni prichádzajúcu spamovú poštu do zložky spamový kôš, v ktorej sa e-maily po čase automaticky mažú. Aby antispam fungoval čo najlepšie, je nevyhnutné, aby ste každý spam, čo nie je zachytený systémom, označili (napríklad kliknutím na tlačítko SPAM pri čítaní správy).
Overenie e-mailu, ktorý bol vyhodnotený ako potencionálny spam.
V rámci boja proti nevyžiadanej pošte používame rôzne metódy overovania potencionálnych spamov. Je možné, že systém vyhodnotí váš e-mail, ktorý ste odoslali, ako spam. V takom prípade vám bude doručená správa, ktorá bude obsahovať kód overenia. Tento kód nám zašlite prostredníctvom Kontaktného formulára. Následne vám daný mail úspešne odošleme.
Na automatické blokovanie e-mailov od určitých užívateľov slúži tzv. blacklist, zoznam e-mailových adries alebo celých domén, z ktorých si užívateľ nepraje dostávať poštu (nemusí sa jednať vždy len o spam). E-maily z týchto adries sú automaticky mazané, a nedôjde tak k preplneniu kapacity schránky nežiaducou poštou.
Zaradenie adresy na blacklist znamená, že už žiadna správa z danej adresy nebude doručená do Vašej schránky.
Ostatné
Krok 1
Úspešná registrácia
Krok 2
Overenie používateľa / Aktivácia veľkej schránky (Je potrebné overiť schránku pomocou SMS)
Krok 3
Keby zlyhala pamäť / Zabezpečenie schránky alternatívnym e-mailom (V prípade, že zabudnete svoje heslo, my vám ho pošleme na alternatívny e-mail s odkazom pre nastavenie nového hesla).
Krok 4
Poctivý triedič / v schránke je zapnutá hromadná pošta (Slúži na to, aby bola vaša schránka prehľadnejšia).
Krok 5
Vášnivý čitateľ / v schránke sa zobrazuje pásik správ (Malý pásik priamo vo vašej schránke vám dovolí sledovať najnovšie správy a články z oblastí, ktoré vás zaujímajú).
Krok 6
Rozvážny zákazník / odmena za každé otvorenie infotextu. (Za každý infotext doručený do vašej schránky, ktorý si prečítate, dostanete 10 MB ku kapacite schránky navyše).
Krok 7
Každý deň v obraze / odmena za prečítanie článku na úvodnej stránke. (Veľmi nás teší, keď čítate naše články, preto vám ku kapacite vašej schránky prihodíme ďalších 5 MB navyše za každý článok, ktorý si prečítate po kliknutí z úvodnej schránky vášho e-mailu).
Server prichádzajúcej pošty - POP3 a IMAP
Pri všetkých nastaveniach je potrebné zadať celú vašu e-mailovú adresu ako užívateľské meno.
Protokol POP3 - Centrum/Atlas/Pobox
V prípade pop3 sú všetky prijaté správy stiahnuté zo servera do poštového programu / aplikácie. Stiahnuté správy sa potom uložia na počítači / mobilnom zariadení, kde s nimi pracujete.
Pri nastaveniach si dajte pozor na výber, aký má byť po stiahnutí správ na serveri. Pop3 môže po stiahnutí správ zo servera odstrániť alebo zachovať na serveri svoje kópie.
Protokol IMAP - Centrum/Atlas/Pobox
S protokolom IMAP sú zo servera sťahované hlavičky správ (ich prehľad). Až pri zobrazení správy je stiahnutý jej obsah. Takto sa šetria dáta a tým je využitie vhodné pre mobilné zariadenia.
Pri používaní protokolu IMAP sa pracuje so správami synchrónne na serveri a tiež sú zobrazené aj zložky vytvorené v priečinku.
Server odchádzajúcej pošty - SMTP
Pre využitie SMTP servera je potrebné mať navýšenú schránku (5GB). Server vyžaduje overenie - ako užívateľské meno je potrebné zadať celú vašu e-mailová adresu a heslo je rovnaké ako je prístupové heslo do vašej schránky.
Port 25 - pre užívateľov giga mailu so slovenskou alebo českou IP adresou.
Návody ako nastaviť poštových klientov na PC a mobilných zariadeniach
Filtre sa menia po prihlásení sa do schránky napravo hore v "Nastaveniach" - záložka "Priečinky" - sekcia "Filtre".
Takto je možné napríklad mazať poštu od určitých odosielateľov, preposielať všetky alebo vybrané e-maily na pracovnú schránku, blokovať nežiaduce spamové e-maily a pod.
V prípade, že e-mail od konkrétneho odosielateľa je opakovane identifikovaný ako spam, je vám k dispozícii tzv. whitelist, ktorého funkcia je presne opačná než v prípade blacklistu: Všetky správy od odosielateľa, ktorého adresa je na whiteliste, budú VŽDY doručené (i keby boli chybne identifikované ako spam). Toto môže byť prípad rôznych newsletterov a ďalších hromadných e-mailov, ktoré vykazujú veľkú podobnosť so spamom. Pridať novú adresu do whitelistu je možné v nastaveniach - záložka "Zabezpečenie".
Vzhľadom na neustále zlepšovanie e-mailovej služby sme do systému zapracovali automatické premazávanie e-mailov starších ako 90 dní, a to z priečinka Kôš. Táto funkcia vám pomôže s kapacitou vašej schránky pre príjem nových správ. V prípade, že chcete nejakú správu z priečinka Koš zachovať, tak vám ju odporúčame presunúť napríklad do vlastného priečinka.